אלה השוטרים ששיבשו את חקירת רצח יואל לנגהל ז”ל בקרית שמונה

מחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בנצרת כתב אישום נגד השוטרים חיים גבאי, שי כהן ויצחק בן שעיה, בגין שיבוש חקירת רצח יואל לנגהל ז"ל לפני כשלושה חודשים בקריית שמונה

מכתב האישום עולה כי שוטרים הוזעקו לרחוב כיכר צה”ל בקריית שמונה בעקבות קטטה. גבאי הגיע למקום עם שוטר נוסף ומתנדב. לאחר בירור האירוע ומשסברו שהאירוע הסתיים, עזבו את המקום וחזרו זמן קצר לאחר מכן עקב דיווח נוסף על קטטה, שבמהלכה נדקר למוות יואל להנגהל ז”ל.
צילום: לפי ס/ 27א לחוק זכויות יוצרים
בנוסף לאחר אירוע הדקירה שוחח השוטר חיים גבאי עם ליעד אדרי הנאשם ברצח, שלפי האישום יש בינהם היכרות מוקדמת. בשיחות סיפר אדרי לגבאי כי היה מעורב בקטטה וביקש ממנו לקבל מידע בדבר מצבו הרפואי של המנוח ובדבר פעולות חקירת המשטרה.
באחת השיחות  הרגיע גבאי את אדרי שהכל בסדר אלא שבבוקר למחרת אמו של אדרי התקשרה לגבאי והוא המליץ גם לה לשכור עבור בנה עו”ד בגלל שזהותו ידועה למשטרה, למרות שידע בשלב הזה כי מעורבותו של אדרי אינה ידועה למשטרה.
בכתב האישום ישנו אישום נוסף המיווחס לשלושת השוטרים שהגיעו לזירת הרצח מאוחר יותר. לפי כתב האישום  השוטרים שי כהן ויצחק בן שעיה. אך לפני שהגיעו למקום נטלו גבאי ומתנדב נוסף קסדה מוכתמת בדם מהזירה והכניסו אותה לניידת המשטרה כדי לשמר אותה כראיה.
לאחר שהבינו כי הזזת הקסה פגעה בראיה החליט כהן ובן שעיה ןלהחזיר את הקסדה למקומה  ובאופן שיסתיר את העניין.
בהמשך, לפי כתב האישום בהוראתם החזיר גבאי את הקסדה  למקום שונה מהמקום שאספו אותה. בנסף, הנאשמים נמנעו אף הם מלתעד את הזזת הקסדה והחזרתה ולא עדכנו את מתעד זירת האירוע מטעם המז”פ בעניין
בחודש נובמבר הוגש כתב אישום  נגד ליעד אדרי, צעיר בן 21 מקריית שמונה, על הרצח של יואל להנגהל ז”ל במסיבה בעיר לפני כחודש וחצי. להנגהל נדקר למוות במהלך קטטה שהתפתחה במקום.

לפי כתב האישום עולה כי הקטטה פרצה לאחר שילדים שהגיעו למקום הטרידו את להנגהל וחברתו. כתוצאה מכך, להנגהל ספג חבלות בפניו ואחת השיניים שלו נשברה. המשטרה הוזעקה למקום ופיזרה את הנוכחים, אך בהמשך חזרו לשם להנגהל וחבריו, וכן צעירים נוספים.

עוד באותו נושא

במקום התפתח עימות שבמהלכו הנאשם ליעד אדרי, שלפי כתב האישום הגיע למקום עם סכין שהוסתרה בשרוול חולצתו, נופף בידו השמאלית וצעק לעבר להנגהל וחבריו: “אף אחד לא מרביץ לילד קטן”. לאחר מכן, דקר את להנגהל בבטנו, ועזב את המקום. זמן קצר לאחר מכן שב לזירה ובעט בלהנגהל, שהתמוטט על הרצפה, ונמלט מהמקום. לפי כתב האישום, אדרי ולהנגהל לא הכירו אחד את השני לפני האירוע.

לפי כתב האישום, אדרי הסתיר את הסכין באמצעות אחרים, העלים את המכנסיים והקפוצ’ון שלבש והורה לאדם אחר למסור גרסה שקרית. בד בבד, הבוקר נחשפת התכתבות בקבוצת הווטסאפ של הנערים, ובה נכתב: “תמחקו כל הודעה אפשרית בקבוצה – וצאו”.

בדיון שהתקיים היום בבית המשפט הוחלט להאריך את מעצרו של אדרי בחודש נוסף, אז יתקיים דיון נוסף בבקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.

עורך דינו, ציון שמעון, מסר בתגובה לכתב האישום כי “הלקוח שלי הוא קורבן, אין לי ספק שהוא יזוכה. הלקוח שלי הסכים לבדיקת פוליגרף ורצה עימות, אך לא בוצע שום עימות אף אחד מהמעורבים. הלקוח שלי הוא חף מפשע לגבי עבירת הדקירה ועבירת הרצח, בוודאות יהיה פה זיכוי”

 

אחרי שצמרת המשטרה הדיחה את מפקד תחנת המשטרה בקריית שמונה בעקבות מחדלים בטיפול ברצח בן ה-18,  כעת נודע כי הסייר הראשון שהגיע לזירה לטפל בקטטה שקדמה לדקירה הקטלנית – חשוד בשיבוש מהלכי משפט והפרת אמונים. בין השאר נבדק אם לא דיווח על היכרות מוקדמת עם אחד המעורבים המרכזיים ברצח.

מפרטי חקירת השוטר עולה כי המחלקה לחקירות שוטרים עיכבה  לחקירה את הסייר הראשון שהגיע לזירת הקטטה בקריית שמונה, שבה נרצח יואל להנגהל . השוטר, שהגיע לזירה בשלב שקדם לדקירה הקטלנית של הצעיר, חשוד בשיבוש מהלכי משפט והפרת אמונים.-  נבדק אם הייתה לו היכרות מוקדמת עם אחד משני החשודים המרכזיים ברצח, והאם דיווח או נמנע מלדווח על היכרות הזו.
בין היתר מתברר כי בתו בת ה-13 הייתה בזירת הקטטה כשהגיע אליה לפני הרצח – ולפי החשד הוא לא דיווח על כך.

תכורת: מפקד מחוז צפון במשטרה ניצב שוקי תחאוכה החליט להדיח את מפקד התחנה סגן-ניצב ניר ששון. סגנו קיבל הערה פיקודית, וקצין המשטרה ששימש קצין תורן באירוע הודח. החלטותיו של תחאוכה הובאו לאישור השר לביטחון הפנים עמר בר-לב ומפכ”ל המשטרה קובי שבתאי.

לכתבה הבאה

אתר כתב פלילי מכבד את זכויות היוצרים ועושה מאמצים לאיתור בעלי הזכויות ביצירות הכלולות בכתבות. אם זיהית יצירה שאתה בעל הזכויות בה ואתה מעוניין להסירה מהכתבה, אנא פנה אלינו למייל: katav.plili@gmail.com